Avkastning

1. Returer av produkter vid faktisk defekt eller bristande avtalad kapacitet

1.1. Vi strävar efter att erbjuda 100 % kundnöjdhet. Om du dock får en felaktig eller defekt produkt, eller vid andra problem som uppstår på grund av vårt fel, vänligen kontakta vår kundtjänst omedelbart via avsnittet Kontakta oss för mer information.

1.2. Vid alla returer av produkter som köpts i vår webbutik på grund av faktisk defekt eller bevisad bristande avtalad kapacitet som uppstår på grund av vårt fel gäller följande:

i) De returnerade produkterna kan endast skickas till vårt distributionscenter på Ipsilantou-gatan 174, Attiki PO 187 58, Grekland. Hämtning av produkten för vårt företags räkning kommer endast att hanteras av vår partnertransportör efter att du först har kontaktat vår kundtjänst via avsnittet Kontakta oss och informerat oss om det bevisade problemet i samband med den specifika produkten. Hämtning av produkten som ska returneras sker uteslutande på den leveransadress du har angett till oss vid din beställning.

ii) Produkten du skickar tillbaka till vårt företag måste vara i samma skick som den mottogs i. Den måste vara oanvänd, den måste vara komplett i sin intakta originalförpackning med alla dokument som medföljde produkten och den måste förvaras under korrekta förvaringsförhållanden.

iii) De returnerade produkterna ska åtföljas av kvittot/fakturan eller

följesedeln. Observera att om ett av ovan nämnda dokument saknas kan din begäran inte uppfyllas och produkten kommer inte att hämtas av vårt företag.

 

1.3 Vi kommer att behandla din returförfrågan inom rimlig tid. Det noteras att vid ångerrätt annulleras de poäng du kan ha tjänat från det specifika köpet inom ramen för Eleniannas lojalitetsprogram om, efter att det belopp som återbetalats till dig i samband med ångerrätten har tagits bort, beloppet för dina köp inte överstiger det belopp som du är berättigad till "Poäng" enligt Eleniannaslojalitetsprogram. Detsamma gäller vid produktreturer i enlighet med artikel 11 om ångerrätt.